Paasmorgen:%20Als%20het%20leven%20weer%20als%20nieuw%20begint

KEYSERKERK 1 april, 2018 Na drie avonddiensten is het even wennen om in het licht van de morgen Pasen te vieren. Maar licht went snel. Of, went het schemer juist eerder dan het licht? Wij worden met de regelmaat van de klok, via de media, en ook in ons eigen wereldje, bepaald bij wat niet goed is. Over rampen en terreur wordt meer bericht dan over goed nieuws en ook over problemen dichtbij en over ziek en zeer praat je vaak intensiever dan dat je stilstaat bij wat wel goed is, laat staan bij dromen van nog mooier en beter. Bij al dat donkere, wat ook in de afgelopen avonddiensten er mocht zijn is het al heel wat om de moed er in te houden. Is nieuwe hoop en vertrouwen wat teveel van het goede? Mag je het licht en de vrede wel vieren in een wereld vol onvrede? Is dat geen vluchtgedrag, lekker makkelijk? Vanmorgen gaan wij ervoor: Goed en vol leven wat het laatste woord heeft! Muzikale inbreng is er van het Koperensemble van Beemsters Fanfare. Femke Leek zingt solo en Henk Gemser begeleidt ons van achter het Van Dam-orgel. Wij reiken dit jaar weer Paaskaarsen uit aan wie in de loop van de Jaren gewoekerd hebben met hun talent. Ook geven wij het Paasbloemstuk gemaakt van de bloemen die Goede Vrijdag bij het krui, gezet zijn een mooie bestemming. Muziek vooraf, The Young Amadeus ". Welkom Achterin de kerk wordt de nieuwe paaskaars aangestoken, teken van licht voorbij elk duister van opstanding, eens en voorgoed en telkens weer. Uitnodiging tot op de dag van vandaag, dat ook wij opstaan. Als het licht van Pasen in ons midden staat zingen wij staande. . Zie de foto-impressie. Klik ter vergroting en kies voor afspelen!!!