HISTORISCHE%20KERKDIENST

KEYSERKERK: 27 mei 2018 Harpspel bij binnenkomst Het word stil als de gestrenge kerkbestuurders en voorgangers binnentreden •• Welkom ende opening Eerste samenzang, De lofzang klimt uit Sions zalen tot u met stil ontzag (psalm 65) Een lied wat aan het begin van de 17 eeuw met regelmaat gezongen zal zijn, over de Gode die het gebruis der zee doet bedaren, ’t drooggelegde land met regen bezoekt! De voorzanger zet in, wij zingen staende. In 1600 was dat Pieter Carelsz. Fabritius, de vader van de schilder Carel Fabritius Nu is dat onze predikant Ds. Nico Schroevers Aan deze dienst werken mee .. Voorgangers: Past. Jan Duin en Ds. Nico Schroevers Harp: Lisanne Koot Solozang: Femke Leek Organist: Jan Pronk Pieter Boonstra: Hendrick de Keyser Peter Leek: Een Weesvader van het begin van de 18e eeuw Frans Dekker: Een Marechaussee van het begin van de 19e eeuw Paul Stolp (Kooiman): Een Purmerendse burgervader van het begin van de 20e eeuw Onze grote dank gaat verder uit naar de velen achter de schermen die deze dag mede mogelijk hebben gemaakt!! Zie de foto-impressie van deze Bijzondere Historische dienst Klik ter vergroting en kies voor afspelen !!! Als u een beetje handig bent zijn de foto’s in volle resolutie te downloaden.