Zoals%20de%20wind%20waait%20..%20door%20het%20orgel

KEYSERKERK, 26 augustus 2018 – Dienst met het 110 jarige Van Dam Orgel Hartelijke welkom in deze dienst waarin het 110-jarige Van Dam Orgel centraal staat! Ooit noemde de reformator Calvijn het orgel ‘de sirene van de duivel’. Vervolgens heeft het instrument zich, vooral ook in goed reformatorische kringen, tot onmisbare bouwsteen van de eredienst ontwikkeld. Eeuwenlang had het orgel muzikaal alleenrecht, maar vanaf de jaren zestig kwam er hier en daar een praktijk op met gitaar en slagwerk als medebegeleiders en vanuit de Verenigde Staten is er een kerk overgewaaid die alleen nog op popmuzikale ondersteuning zet. In dat wisselende tij vieren wij vanmorgen een bescheiden feestje rond dat Koninklijke instrument wat eigenlijk vooral een heel orkest is, en wat niets kan zonder adem, zonder geest .. Muzikale medewerking is er van Femke Leek, solozang en van Ruud Ootes, trompet. Gert-Jan Mostert neemt plaats achter het jubelende en jubilerende Van Dam orgel. Een fijne dienst toegewenst! Orgel en trompet bij binnenkomst Zie de foto_impressie. Klik ter vergroting !!!