ZING%20%E2%80%A6als%20pasgeboren%20kinderen

KEYSERKERK: 19 april 2020.. Welkom op deze eerste Zondag na Pasen. Of zoals er werkelijk geteld wordt: op deze tweede van de acht Paas-Zondagen. De achtste is dan Pinsteren: de vijftigste dag! Immers, dat is het tijdsbestek van de acht Zondagen. Vanouds waren deze weken tussen Pasen en Pinksteren de belangrijkste van het kerkelijk jaar. De namen van deze Zondagen gaan dan ook ver terug in de tijd. Zo is de naam van deze Zondag: “Als pasgeboren kinderen”. Pasen is een nieuwe start, en dan beginnen we allemaal als een kind. Dit jaar spelen we echter wat met die namen aan de hand van het beroemde lied van Ramses: “Zing, vecht, bid, huil” wat deels verwijst naar de oeroude namen van deze Zondagen. Zo beginnen we vandaag met ZING, maar we laten daar een mooie oude naam doorklinken. Muzikale medewerking is er van Femke Leek, zang, van Gert-Jan Mostert, orgel en van Floor Wittink, die deze paasdagen af en toe een muzikaal eitje komt leggen: Een prachtig muziekverhaal van Toon Tellegen. Vandaag: Het verhaal van de Lijster. Zie de foto-impressie met dank aan mijn beeldscherm Klik ter vergroting en kies voor afspelen!!!