De%20HEER%20is%20mijn%20HERDER

KEYSERKERK, 15 april 2018 Welkom in deze feestelijke zangdienst met medewerking van het PROJECTKOOR BEEMSTER, voor het eerst onder leiding van Hilda Wiarda, met Jelena Popovich, piano. Zij zingen enkele delen uit de Stabat Mater van Karl Jenkins. De Stabat Mater met zijn beschrijving van de treurende Maria die bij haar gekruisigde zoon staat hoort thuis in de tijd voor Pasen en dan bij uitstek op Goede Vrijdag. Vanmorgen mag hij reliëf geven aan de het verhaal van ‘De Goede Herder’, die immers zijn leven geeft voor zijn schapen. Zo anders dan de huurling .. De diensten tussen Pasen en Pinksteren staan dit jaar in het teken van de zeven ‘ik-ben’ woorden uit het evangelie van Johannes. Wij beginnen vanmorgen meteen met het meest geliefde en het meest beroemde van alle ‘ik-ben-woorden’: "Ik ben de Goede Herder". Een prachtig beeld van God en van de Christus, wat in menige kerk (zeker in de VS) de plek van het kruis heeft ingenomen. Liever nog dan ‘het lam Gods, gestorven voor/door onze zonden’, is ons de Goede Herder, bij wie wij altijd kunnen aankloppen .. Ook in de samenzangliederen keert het thema van de Goede Herder uitgebreid terug. De zang wordt begeleidt door Gert-Jan Mostert. Solozang is er van Femke Leek en Fransje Christiaanse. Solozang bij binnenkomst: Come Home (Sally DeFord) Gaande de dienst maakt een Duits Koor uit Bremen zijn opwachting, u ziet hen in de tweede helft van de foto-reportage van deze bijzondere dienst. Klik ter vergroting en kies voor afspelen!!!