Breken .. en schuilen!

KEYSERKERK, 31 maart 2019, Welkom in deze dienst op deze vierde zondag in de veertigdagentijd. Voor wie dit jaar zich deze 40 dagen iets ontzeggen, om weer eens te voelen hoe het is .. wij zijn over de helft. De naam van deze zondag is daarom vanouds ‘Weest blij !’ (het duurt niet lang meer) Hoe zal deze zondag ‘Weest blij’ dit jaar in kerken in Groot-Brittannië en Ierland gevierd worden? Blij met de Brexit, of met veel zorgen. Op weg naar Pasen staan wij vooral stil bij het negatieve van breken en verbreken. Maar breken hoeft niet negatief te zijn. In zijn lied Breek bezingt Jeroen Zijlstra het positieve van het breken: "Breek, breek door, breek en ga ervoor. Ga het maken, durf te breken". Wij gaan dit jaar op weg naar Pasen met een aantal liederen uit vorige edities van de Passion. Vanmorgen is dat het lied uit de Passion van 2015, een duet van Petrus en Jezus, gezongen door Jeroen van der Boom en Jim de Groot over schuilen over en weer. Schuilen als geven en ontvangen. In die context bevestigen wij vandaag vier nieuwe kerkenraadsleden: Aukje Greydanus, Dedy Postmus, Annemiek Beentjes en Leonard Dijkstra. Om soms door te breken en ervoor te gaan en om mee te werken aan de wederkerigheid van schuilen. Ook vandaag collecteren wij voor de ‘boerderij’, schuilplek voor mensen met een gehoorhandicap in Beemster. Bij dat alles muziek van Matthijs Koene, panfluit en Gert-Jan Mostert, orgel. Orgel en panfluit bij binnenkomst Zie de foto-impressie, klik ter vergroting!!!