ALS ENGELEN WEER NAAR HUIS GAAN

KEYSERKERK, 29 december 2019, FESTIVAL OF CAROLS – met swing! Welkom op dit ‘FESTIVAL OF CAROLS AND LESSONS’. Nog één keer kerst vieren, terwijl alle kersthoogstandjes, kerkelijk, culinairen cultureel zijn geleverd. De herders gaan naar huis, de engelen ook. In de verhalenreeks van Lord of the Rings zijn het de elven die vertrekken uit Middelaarde en zij nemen de magie met zich mee, en meer. Ook het vertrek van de engelen na kerst is niet zonder gewicht. De volgende keer dat wij een engel tegenkomen in de evangeliën is bij Mattheus aan het graf en bij Lucas in de olijf tuin, daar waar Jezus’ metgezellen in slaap zijn gevallen .. Om ervoor te zorgen dat dat indutten nu nog niet gebeurd is er vanmorgen nog volop kerstzang, met name ook van de B-Star Gospel & Soulsingers. Zij laten bekende kerstliederen anders klinken en sluiten af met een verstilde bede om het ‘neerregenen’ van de Goede Geest. Koor vooraf: Go, tell it on the mountain Blijf niet zitten, sta op en ga op weg, en vertel het, vertel het!, dat het mensenkind van kerst is geboren, ‘Jesus Chrlsi’, op de kerst(Christ)dag. God ’s been good to me God en goed verschillen niet voor niets maar één letter. En als je in het Engels het woordje God maar lang genoeg aanhoudt, wordt het good. Deze dynamisch Gospel bezingt de God die een levenlang al goed is. Hij is de lelie van het veld, een rots, een schuilplek .. De samenzang wordt begeleid door Jan Pronk, orgel. De liederen van de samenzang, dit keer door koster Bert geprojecteerd op de schermen zijn gefotografeerd en op volgorde geplaatst Zie de foto-impressie, klik ter vergroting en kies voor afspelen !!!