Laten%20wij%20het%20niet%20eens%20over%20geloven%20hebben%20

KEYSERKERK, 17 november 2019 Welkom in deze dienst die als thema heeft meegekregen, "Laten wij het eens niet over geloven hebben!" Dat klinkt bijzonder in een kerkdienst, zeker in een dienst waarin Irma Boer haar geloofsbelijdenis vernieuwt. Het thema wil dan vooral ook prikkelen, maar er zit ook een kern van ernst in. Het Griekse woordje Pisteuo wordt vaak vertaald met geloven. Maar je kunt dat woord evengoed vertalen met vertrouwen. Misschien wel beter. Hoe zou het zijn als wij voortaan niet meer zouden vragen: geloof jij of niet, maar vertrouw jij? De volgende vraag is dan immers meteen: waarin of waarop! Jan Pronk begeleidt de samenzang en Femke Leek zing solo. Orgelspel bij binnenkomst Zie de foto-impressie, klik ter vergroting !!!