HET MEISJE en het AANSTEKELIJKE BEGIN

Keyserkerk, 15 December 2019, Derde advent Wat woorden vooraf De weg naar kerst begint met het meisje, niet met de priester met zijn jarenlange ervaring en indrukwekkende carrière en stamboom. Het begint met de kracht van de jeugd die ‘zwanger wordt’ van de hemel. Niet van oude praatjes, maar van nieuwe, ontwapenende stappen. En waar dat toe zal leiden? Misschien is dat niet de goede vraag. Maar is het de vraag, hoe vinden wij een begin? In de lezing van vandaag gaat het erom hoe zo ’n eerste begin aanstekelijk werkt. Muziek is er daarbij van Vrouwenkoor Indigo onder leiding van Marie-Anne Pak. Te midden van alle bekende kerstliederen laten zij sprankelende pareltjes van minder bekende kerstliederen horen. De samenzang wordt begeleid door Jan Pronk. Koorzang vooraf Ecce Virgo (Herman Strategier) Zie de foto-impressie, klik ter vergroting !!!