Wachten%20en%20Verwachten

Z-INN KAPEL, 1 December 2019, Eerste Advent Welkom op deze eerste advent, ook dit jaar feest van de oecumene. Voorgangers zijn Corrie Laros (Doopsgezinde Gemeente), Jan Duin (Katholieke Parochie) en Nico Schroevers (Protestantse Gemeente). De samenzang wordt begeleidt door Jan Pronk. Lisanne Koot, harp en Femke Leek, solozang brengen Winds through the Olive trees en Balulalow van Benjamin Britten. Wanneer welk lied klinkt is een verrassing. Dat prikkelt de verwachting © Advent betekent ‘Hij komt’, of ‘Het gaat gebeuren’. Er hangt deze weken ook duidelijk iets van verwachting in de lucht. Maar op wie, of op wat wachten wij eigenlijk? Wat vérwachten wij? Waar kijken wij naar uit? Voor onszelf. Is er ook iets waar wij gezamenlijk naar uitkijken? Naar een mooi feest, of nog iets meer? Deze vragen staan vanmorgen centraal. De voorgangers van de samenwerkende kerken pakken ze op. En dan komen er nog twee figuren voorbij, Estragon en Vladimir. Ook zij wachten. Aan het eind van de dienst steken wij het licht aan wat als ‘olympisch vuur’ vanaf onze Z-INN Kapel de polder in zal gaan en waaraan vanmiddag op het marktplein het licht van het Beemster Lightfestival zal worden ontstoken. Orgelspel bij binnenkomst, Heft op uw hoofden, poorten wijd! Zie de foto-impressie van deze geslaagde oecumenische dienst. Klik ter vergroting en kies voor afspelen !!!