HUIL . . maar je zult ook weer juichen!

KEYSERKERK 3 mei 2020 Welkom op deze vierde van acht paaszondagen tot en met Pinksteren, dit jaar op 3 mei, de dag voor de landelijke herdenking die dit jaar ook heel anders zal verlopen. Daarom willen wij ook in deze dienst gedenken! Vanouds waren deze weken tussen Pasen en Pinksteren de belangrijkste van het kerkelijke jaar met namen die ver teruggaan in de tijd. Zo is de naam van deze Zondag: Juicht (latijn: Jubilate). Dit jaar spelen wij wat met die namen, aan de hand van het beroemde lied van Ramses: ‘Zing, vecht, bid, huil’. Zo wordt het: Huil, maar je zult ook weer juichen! Muzikale medewerking is er van Femke Leek, zang, van Jan Pronk, orgel En van Floor Wittink, die deze paaszondagen af en toe een muzikaal eitje komt leggen: een prachtig muziekverhaal van Toon Tellegen. Vandaag: Het verhaal van de schildpad . Orgelspel vooraf, Zie de foto-impressie, met dank aan Anita Klik ter vergroting en kies voor afspelen!!!