Geen%20standbeelden%20maar%20een%20weg%20om%20te%20gaan!%20.

KEYSERKERK, ..30 augustus 2020, … FEESTELIJKE ZOMERDIENST . .Welkom, in het bijzonder ook aan degenen die hier vanwege de ontmoetingsdag van de Vereniging van Vrijzinnig Protestanten, deze dienst meemaken, live of per livestream (kerkdienst gemist) ! .. .Vorige week was de eerste dienst in de reeks over de zogenaamde Tien Geboden, .die wij in navolging van de oorspronkelijke Joodse traditie liever Tien Woorden noemen. .Het gaat namelijk niet zozeer om het opgeheven vingertje en om van alles wat niet mag. Het gaat er vooral om dat wij vrij blijven en ons niet laten vangen of vastzetten. .Vanmorgen het tweede woord:. .Zet God niet vast in een beeld. Want hij is zoals hij is, morgen anders dan vandaag. En zelfs vandaag anders dan je misschien tot nu toe hebt meegekregen. Op God kun je geen grip krijgen, maar hij (‘zij’) geeft wel grip! God is zo als muziek, anders bij elke stemming waarin je hem hoort. .Muzikale medewerking is er van Femke Leek, solozang, .en van Gert-Jan Mostert achter het orgel. .Klik ter vergroting!!!