OP%20WEG%20NAAR%20HUIS

KEYSERKERK, 22 November 2020, .Gedachtenis van gestorvenen. . .Ook gedenken krijgt zijn warmte van een gevoel van samen. Daarom dit jaar drie gedachtenisdiensten om met het maximum van dertig kerkbezoekers als nabestaande niet alleen te hoeven zitten! Zondag 1 november was een algemene Gedachtenis, vanmorgen noemen wij voor het eerst (de helft van) de namen van wie wij het afgelopen jaar afscheid moesten nemen. Sommigen alweer bijna een jaar geleden. Maar wat is de tijd? . Het thema vanmorgen is: Op weg naar huis. Dat kun je op allerlei manieren invullen. Voor sommigen is sterven een op weg gaan naar een hemels huis, of naar een plek buiten ruimte en tijd. Een plek van weerzien, een plek zonder moeite en pijn. Je kunt de dood en het afscheid nemen ook zelf zien als een “Thuiskomen in het leven” waarbij ook de donkere kleuren thuishoren. .. … Muzikaal medewerking is er van Henk Gemser, orgel en van Femke Leek solozang. Floor Wittink en Gerard Zuyderhoff vertellen met muziek een verhaal van Toon Telligen. . Orgelspel bij binnenkomst. . Klik ter vergroting!!!