5%20sept.%202021%2C%20Jubileumdienst%20%20%20

. Welkom in deze jubileumdienst: 25 jaar Nico en Marie Schroevers in de Beemster! Van begin af aan hadden Nico en Marie aangegeven dat het hun droom was om ‘het werk’ in en vanuit de toen nog Hervormde Gemeente Beemster samen aan te gaan. Zo is het gebeurd. Natuurlijk was er een taakverdeling, en met het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd ‘mag’ Marie ook wat gas terugnemen. . Maar het waren jaren van samen en zo willen wij dat vanmorgen vieren. Met z ’n tweeën, en met enorm veel mensen die met hen de schouders eronder hebben gezet. Of dat nu in een bestuurstaak was, of bij de oliebollenactie, of hoe dan ook. En niet alleen binnen onze Beem-sterkerk. De visie op kerkzijn was er één die niet uitging van een kerkgemeente als een heilige rest in een ‘zondige wereld’, maar van een kerk die zijn plek in de wereld van harte inneemt. Anders, niet beter dan anderen. En dan werken wij van harte samen op maatschappelijk en op cultureel gebied, rond eenzaamheid en armoede, en ook als er feest gevierd mag worden. En als wij dan toch iets eigens hebben, als kerk, laat het dan zijn dat wij niet het ‘perfecte’ hooghouden, maar dat de imperfectie er mag zijn. Liever een kerk waar (verloren) zonen en dochters zich thuis voelen, en waar je kunt worden wie je kunt zijn, dan een plek waar de zelfgenoegzaamheid op de troon zit. . En als er dan nog iets bij mag: Laat er hier altijd gelachen en gespeeld worden. Alleen zo kun je op een goede manier ernstig zijn. . Muzikale medewerking is er vanmorgen van Femke Leek en Fransje Christiaansen, solozang, met Jan Pronk achter het orgel en Arwen Christiaansen achter de vleugel. . Klik ter vergroting!!!