Een%20geest%20vol%20lef%2C%20en%20.%20.lef%20%2B%20lef%20%3D%20leven

KEYSERKERK, 23 mei 2021, PINKSTEREN . Ds. Nico Schroevers . Pinksteren is het laatste grote kerkelijke feest. Als feest is het minder grijpbaar dan Pasen en kerst, waar verhalen veel navolgbaarder zijn: geboorte en sterven is iets bijzonders van alle tijden. Het verhaal van een geest die op mensen neerdaalt en hen geestdriftig maakt is ook iets van alle tijden, maar minder grijpbaar. . Tegelijkertijd is juist inspiratie iets wat als geen ander alle barrières van tijd en afstand kan overbruggen. Zo vieren wij vanmorgen de geest van die ene mensenzoon uit Nazareth die is opgestaan en opstaat als een aanstekelijk vuur vol lef. In zijn geest willen wij vooruitkijken naar een zomer vol mogelijkheden. En daarnaartoe op weg gaan! . Vanmorgen kijken wij ook nog een keer achterom naar de 40 dagentijd waarin wij stil hebben gestaan bij de impact die kanker heeft op het leven van wie eraan ziek worden en aan hun directe omgeving. . In die weken hebben wij gecollecteerd voor de website wegwijzerbijkanker. Vanmorgen overhandigen wij de cheque. . Muzikale medewerking is er van Jan Pronk van achter het grote Van Dam orgel, met Rick Piepers achter de vleugel en met Erwin Young en Femke Leek solozang. Klik ter vergroting !!!