NIET%20ZONDER%20ONS%20%21%20

PINKSTEREN KEYSERKERK, 31 mei 2020, Pinksteren is het laatste grote kerkelijke feest. Als feest is het minder grijpbaar. Het verhaal van kerst en de geboorte van het kind is heel navolgbaar. Het verhaal van de Passion van Pasen eveneens. Maar het verhaal van een bijzondere geest die op mensen neerdaalt en hen geestdriftig maakt is niet alleen veel korter, maar ook abstracter. Dan helpt het om het lied van Ramses erbij te halen, zoals wij dat vanaf Pasen hebben gedaan. Vandaag ‘de finale’ van ‘Zing, vecht, bid, huil’, en dat is: Niet zonder ons. Pinksteren is bovenal het feest van mensen die in de geest van die mensenzoon uit Nazareth opstaan, om er met elkaar voor te gaan. Pinksteren is het feest van aanstekelijke vuur, licht en warmte. Een lach die een andere lach ophaalt, en inzet die ook andere over de streep haalt .. Muzikale medewerking is er van Jan Pronk van achter het grote Van Dam orgel, met Femke Leek als soliste en Wilbert Commandeur achter de vleugel Orgelspel vooraf aan de hand van diverse Pinksterliederen, Zie de foto-impressie: Klik ter vergroting en kies voor afspelen !!!