%20VOORUITZIEN%20EN%20ACHTEROMKIJKEN

KEYSERKERK, 7 juni 2020, Welkom! 50 dagen zijn wij op weg gegaan naar Pinksteren. Vanaf Pasen met de hoop dat wij ‘er’ vanaf 1 juni weer wel zouden zijn. Nu zijn wij ook wel ergens, maar nog niet in de vrije en zorgeloze wereld die wij achteromkijkend voor Corona hadden. Maar was die echt zo zorgeloos en vrij? Wij zijn in een soort tussentijd beland. Het is niet meer zoals het was en het is nog niet zoals wij hopen dat het zal worden. Die tussentijd gaan wij de komende weken aan met woestijnverhalen, zowel bijbels als overig. De woestijn is bijbels gezien de plek van de tussentijd. Dat geldt vooral voor de woestijn waarin Mozes het volk leidt na de jaren van onderdrukking en op weg naar het land van melk en honing, waar alles goed zal zijn. Vandaag nemen wij ook afscheid van Douwe Fekkes als lid van de kerkenraad. Ook met Douwe kijken wij even achterom en vooruit. Muzikale medewerking is er van Jan Pronk, orgel, en van Femke Leek, zang. Carel Kraayenhof zou erbij zijn, maar had gelukkig voor hem een groter concert. Volgende week is hij er wel bij. Wij zingen vanmorgen het lied wat speciaal voor deze dag geschreven is voor het 60 jarig priesterschap van Jan Duin! Zo vieren wij vanmorgen toch samen met Jan. Anders dan gepland. Zie de foto impressie, met dank aan Anita Klik ter vergroting en kies voor afspelen !!!