DE%20REGELS%20EN%20HET%20STIERTJE

KEYSERKERK, 5 juli 2020.. Welkom in deze eerste dienst in juli! Weer zijn de regels van de lockdown versoepeld. Kerkdiensten zijn niet langer gekoppeld aan maximaal 30 bezoekers, en reserveren is niet meer verplicht. Zo’ ontstaat er steeds meer lucht, en tegelijkertijd steeds meer verlangen naar nog meer lucht. "Weg met de regels"! Volgens de Bijbelse verhalen kan duurzame vrijheid alleen bestaan met orde en regels. Anders ligt het gevaar op de loer van juist buigen voor de verkeerde macht. Hét Bijbelverhaal daarvoor is dat van: DE REGELS EN HET STIERTJE. Na de bevrijding uit de slavernij gaat woestijntocht van het volk naar de berg Sinaï, waar Mozes de regels voor het volk in ontvangst neemt. Het volk gaat ondertussen vrijwillig op z’n knieën en danst rond het stiertje van potente kracht met het altijd sluimerend verlangen naar een sterke man. Muzikale medewerking is er van Gert-Jan Mostert, orgel en van Femke Leek, solozang KLIK TER VERGROTING !!!