28%20November%202021

Eerste Advent Als het aan Greta Thunberg zou liggen, zou zij alle leiders van de wereld een Zacharias-moment gunnen. Even stoppen met het bla-bla van het haalbare, het tactische, van wat alleen leuk klinkt. Even stoppen met woorden die daden eerder in de weg staan dan op weg helpen. Een paar weken stilte in bepaalde sociale mediagroepen zou ook goed doen. Het zou toch wat zijn als er naast het lichtknopje ook een stilteknopje zat . . . Daarmee welkom op deze eerste advent, begin van een nieuw kerkelijk jaar en begin van de reis naar de geboorte van het stal-lekind. . Op die drempel van het nieuwe bevestigen wij Ditte Schipper als kerkenraads-lid en nemen wij afscheid van Aukje Greydanus en van Irma Boer. Wij doen dat niet helemaal in stilte. Er is muziek en zang volop. En toch, als iets de stilte het beste kan vangen, is het misschien wel juist een web van zang en muziek . De samenzang wordt begeleid door Henk Gemser. . Muziek is er ook van Trio Fluvio (Ely Linger, Gerard Vlaanderen, Josephine van Pampus). Femke Leek mag uit quarantaine en haar stem ook. Klik ter vergroting!!!