MARIA%20MAGDALENA

KEYSERKERK, 11 maart 2018, 4e zondag van de veertigdagentijd Het is alweer de vierde zondag in de 40 dagen op weg naar Pasen. Wij zijn over de helft. De naam van deze zondag is daarom vanouds ‘Weest blij!’ (Het vasten zit er bijna op, het feest van Pasen niet ver meer.) Van de figuren die een rol spelen in het evangelie van Pasen zetten wij vandaag Maria Magdalena centraal. In de loop van de eeuwen is er van alles over haar gezegd en geschreven, o.a. dat zij de geliefde van Jezus was. Uiteraard werd dat aspect opgepakt in bijvoorbeeld Jesus Christ Superstar. Femke Leek zingt daaruit "I don ’t know how to love him" Vanmorgen nemen wij afscheid van Lieuwe de Jong als kerkenraadslid en wij bevestigen Fred van Tongeren. Achter het orgel: Henk Gemser. Op weg naar Pasen kiezen wij als Beemsterkerk-gemeente ook altijd een goed plaatselijk doel uit om zes weken achter te gaan staan. Dit jaar is dat de zorginstelling Breidablick in Middenbeemster. Zie de foto-impressie. Klik ter vergroting!!!