Doop, rouw & trouw

Met enige regelmaat vindt er een doop plaats in onze gemeenschap, vaak van kinderen, soms ook van jongeren of volwassenen. De eigenlijke doop “In naam van God die je niet kunt zien, maar die er wel voor je is, in naam van Jezus, een mens eerlijk en goed, die als Christus steeds weer opstaat in en tussen mensen . .”, wordt begeleid van het zegenen van de dopeling. Met de doop zeggen wij dank voor het leven en vragen Gods zegen over leven wat aanstaat.

De Keyserin is trouwlocatie van de gemeente Purmerend. In kerk en kapel kunnen huwelijks-diensten plaatsvinden. Wij vieren ook huwelijksjubilea, maar dat tijdens de zondagse dienst. Uitvaarten vinden plaats zowel vanuit onze Beemsterkerk als ook van buitenaf.