De engel

Keyserkerk, 8 December 2019, tweede advent Welkom op deze tweede advent. Vorige week begonnen wij de advent in de Z-INN Kapel met het licht voor het Light Festival. Op die eerste advent stond het wachten centraal. Vandaag gaat het om de boodschappers die aankondigen waarop het wachten is. En dat het niet meer lang zal duren! De engel. komt eerst naar Zacharias, dan naar Maria. Vervolgens komen zij met z’n allen naar de herders en zingen de hemel open. En altijd weer beginnen zij met diezelfde woorden, kern van de Goede Boodschap: WEES NIET BANG! Zo vragen engelen je over angsten en schroom heen, die nieuwe stappen vaak in de weg zitten. Muzikale medewerking is er van de Nicolaascantorij o.l.v. Els Hermanides. Cristina Petcu begeleidt het orgel met haar panfluit en Gert-Jan Mostert bespeelt het orgel. Koorzang vooraf licht dat ons aanstoot in de morgen (lied 601) Zie de foto-impressie. Klik ter vergroting en kies voor afspelen !!!