Bid!

KEYSERKERK17 mei 2020 Welkom! Deze week zijn de jongere kinderen weer naar school gegaan. Een stapje richting een nieuwe normaliteit. De Open Dag, die wij deze week zouden houden, is echter nog een brug te ver. Wij houden ons bewegen en ontmoeten klein. Het blijft een ingetogen tijd! Dat mag het bruggetje zijn naar het thema van deze zondag: Bid! En dat ‘Bid’ verwijst zowel naar deze zesde van acht paaszondagen, als naar het lied van Ramses. Beiden roepen op om je expressief te uiten, maar ook om je binnenwereld te onderhouden. Nu kun je dat op heel veel manieren bidden. Je kunt het doen met een keur van woorden: ooit geformuleerd, als Wees Gegroet of als Onze Vader. Je kunt eigen woorden uitspreken, maar je kunt ook stil proberen te worden, met juist zo min mogelijk aandacht voor woorden en gedachten. Je kunt al biddende rond je eigen middelpunt cirkelen. Je kunt je ook anderen voor ogen brengen. Dankbaar om wat goed is, of juist biddend dat het goed zal worden. Zo kun je een heleboel over bidden zeggen, en je kunt het ook doen, zingend en sprekend. Beide zullen wij doen! Muzikale medewerking is er van Femke Leek, zang, en van Jan Pronk, orgel. Orgelspel vooraf Zie de foto-impressie in samenwerking met Anita Klik ter vergroting en kies voor afspelen!!!