NU DAAGT .. !

KEYSERKERK, 6 December 2020, Tweede Advent: Welkom op deze eerste advent, ook dit jaar feest van de oecumene. Voorgangers zijn Corrie Laros (Doopsgezinde Gemeente), Jan Duin (Katholieke Parochie) en Nico Schroevers (Beemsterkerk). De samenzang wordt begeleid door Gert-Jan Mostert. Muzikale medewerking is er van Daphne Becka met ‘haar Carolsingers’, begeleid door Carla Braan, piano. Zij treden voor het eerst op. Dat in deze tijden. Vol verwachting Het thema vanmorgen is: nu daagt het. Dat verwijst naar het adventslied waarmee wij al vele jaren deze oecumenische advent afsluiten, en het verwijst naar dat meisje Maria wat met in een groot en ongewis ‘avontuur’ stapt. De afgelopen maanden was er veel ongewis. De media en de wetenschappers hielden wel de stand van zaken bij, maar slechts weinigen waagden zich aan een stip op de horizon. Terwijl daar wel zoveel verlangen naar was. Maria waagt .. KLIK ter VERGROTING !!!